Cele mai importante beneficii ale sportului

 In Sanatate, Tips

Raul Toma a fost si este un model pentru mine in continuare. Iata cateva dintre cele mai importante beneficii ale sportului identificate de el si pe care nu pot decat sa le aprob. Sper sa va convinga si pe voi!

  1.  Creaza si mentine o buna conditie fizica. Dac aveti un stil de viata sedentar, in mod cert nu sunteti in cea mai buna forma. Conditia fizica reprezinta starea unei persoane(sportiv) din punct de vedere al conditiei sale.
  2. Sportul va integreaza intr-un grup de oameni sanatosi. Socializarea este foare importanta, iar daca o faceti intr-un grup care practica sport este un avantaj, pentru ca exista indeletniciri comune, cu un grad mare de optimism si cu preocupari ce tin de sanatate si preventie.
  3. Capatati un mare grad de incredere si respect fata de voi. In clipa in care practicati un sport, treceţi peste multe bariere fizice si psihice, iar depasirea acestor limite va face sa va simtiti ca este la indemana sa schimbati orice in viata, sa luati decizii complexe si sa le aplicati in viata.
  4. Realizati un tonus muscular bun. Persoanele implicate in activitati sportive au un tonus muscular bun si o musculatura bine definita si puternica, in timp ce persoanele neantrenate au un tonus slab, un aspect pufos al muschilor si consistensa unei meduze.
  5. Ajuta la cresterea capacitatii mentale. Implicarea in activitati sportive organizate va ajuta sa fiti mai riguros si mai bine organizat, mai atent cu distribuirea timpului si organizarea lui si mai implicat in activitatile curente pe care le aveti. In functie de sportul pe care il practicati se dezvolta reflexe, rapiditate in gandirie si in analizare a situatiilor variate.
  6. Elimina tulburarile de personalitate. Prin sport dirijam accesele de agresivitate catre miscari coordonate si controlate in sali speciale, unde practicam arte martiale, box, lupte, bodybuilding etc. Efortul din timpul antrenamentelor ne oboseste indeajuns ca sa nu mai dorim sa fim agresivi.
  7. Elimina insomnia. Prin miscare eliminam diferite toxine si relaxam musculatura. Eliberarea de serotonina si endorfina ne ajuta sa dormim mai bine, sa fim mai relaxati si optimisti.
  8. Reduce riscul afectiunilor cardiovasculare. Muschiul inimii este mai bine antrenat si pompeaza mai mult sange, bate mai regulat si este mai putin predispus la diferite afectiuni caracteristice unui om sedentar.
  9. Incetineste procesul de deteriorare a muschiului inimii.
  10. Incetineste imbatranirea ca proces fizic.
  11. Ne determina sa ne hranim mai sanatos. Un om care face miscare are alte nevoi alimentare si este mai constient de importanta unei diete echilibrate.
  12. Implica suplimentarea cu minerale, vitamine si antioxidanti. Necesitatile organismului unui sportiv in ceea ce priveste cantitatile de minerale, vitamine si antioxidanti sunt diferite de ale unui om sedentar. Suplimentarea se face pe cale naturala(prin mancare) si artificiala (prin pastile).
  13. 13 Creste secretia de serotonina si endorfina. Acestia sunt hormoni foarte importanti in relaxarea noastra si in asigurarea unui somn linistit.
  14. Intinereste pielea.
  15. Modifica metabolismul. Un sportiv are un metabolism activ orientat spre furnizarea de energie, nu spre stocare (asa cum este metabolismul lent al unei persoane sedentare). Veti putea manca mai mult, fara a pune kilograme in plus.
  16. Schimbă compozitia organismului (muschi versus grasime). Singurul mod sanatos prin care puteti schimba raportul de grasime/muschi in organism este sportul. O masa musculara mare si un tesut adipos mic(dar necesar) reprezinta cheia unui organism sanatos si frumos.
  17. Creste rezistenta la diverse boli. Sistemul imunitar al unui sportiv este mai puternic decat al unui om sedentar. Recuperarea dupa diverse boli este mai rapida si efectele negative sunt mai reduse. Sa nu credeti insa ca un sportiv nu se imbolnaveste… si ei sunt oameni, doar ca au o rezistenta mai buna la boli comune, mai mare decat a celorlalţi.
  18. Creste calitatea vietii la bolnavi.
  19. Integreaza social persoanele cu handicap fizic. Un handicap fizic nu trebuie sa insemne sfarsitul unei vieti, ci adaptarea la una noua.
  20. Creşte densitatea osoasa prevenind osteoporoza. Acest capitol este de interes mai ales pentru femei. Prin sport creste rata de absorbtie a calciului in oase.
  21. Reduce colesterolul rau si creste colesterolul bun.
  22. Asigura o circulatie sanguina buna si o capacitate cardiovasculara buna.
  23. Regularizeaza presiunea sangelui.
  24. Asigura un ciclu respirator complet si puternic, favorizand oxigenarea intregului organism.

Articol sris pentru www.worldclass.ro de Raul – Aurelian Toma.

Recommended Posts

Leave a Comment

0